Oriunde in România

Telefon: 0752.553.553 | E-mail: office@esqcert.ro

Certificare ISO 9001

Sistemul de Management al Calitatii ISO 9001

Oriunde in Romania

Ce este un sistem de management al calității?
Sistemul de management al calității, care este adesea denumit QMS, este o colecție de politici, procese, proceduri documentate și înregistrări. Această colecție de documentație definește setul de reguli interne care vor guverna modul în care compania dvs. creează și livrează produsul sau serviciul dvs. clienților. QMS trebuie să fie adaptat la nevoile companiei dvs. și la produsul sau serviciul pe care îl furnizați, dar standardul ISO 9001 oferă un set de linii directoare pentru a vă asigura că nu vă lipsesc niciun element important de care un QMS trebuie să aibă succes.
A ajunge la inima motivului pentru care ISO 9001 este important
După cum s-a menționat mai sus, ISO 9001: 2015 este un standard recunoscut la nivel internațional pentru crearea, implementarea și menținerea unui sistem de management al calității pentru orice companie. Este destinat să fie utilizat de organizații de orice dimensiune sau industrie și poate fi folosit de orice companie. Ca standard internațional, este recunoscută ca bază pentru orice companie să creeze un sistem care să asigure satisfacția și îmbunătățirea clienților și, ca atare, multe companii cer acest lucru ca cerința minimă pentru ca o organizație să fie furnizor.
Deoarece vă verificați procesele, precum și faptul că aveți un organism de certificare care le auditează, clienții înșiși nu trebuie să vă auditeze compania. Din această cauză, ISO 9001 a devenit o necesitate pentru multe companii să concureze pe piață.
În plus, clienții dvs. vor fi siguri că ați creat un sistem de management al calității bazat pe cele șapte principii de management al calității din ISO 9001. Pentru a afla mai multe despre principiile de gestionare a calității din spatele standardului ISO 9001.
De fapt, ISO 9001 este un standard de bază și de influență, încât este utilizat ca bază atunci când grupurile de industrie doresc să adauge cerințe specifice industriei, creând astfel propriul standard de industrie; aceasta include AS9100 pentru industria aerospațială, ISO 13485 pentru industria dispozitivelor medicale și AITF 16949 pentru industria auto.
Cum arată de fapt ISO 9001?
Structura ISO 9001 este împărțită în zece secțiuni. Primele trei sunt introductive, ultimele șapte conținând cerințele pentru sistemul de management al calității. Iată despre ce sunt cele șapte secțiuni principale:
Conducere - Cerințele de conducere acoperă nevoia ca managementul de vârf să fie instrumental în implementarea QMS. Managementul de vârf trebuie să demonstreze angajamentul față de QMS prin asigurarea concentrării către clienți, definirea și comunicarea politicii de calitate și atribuirea rolurilor și responsabilităților în întreaga organizație.
Planificare - Managementul de vârf trebuie, de asemenea, să planifice funcția continuă a QMS. Riscurile și oportunitățile QMS în organizație trebuie evaluate și trebuie identificate obiective de calitate pentru îmbunătățire și planuri pentru îndeplinirea acestor obiective.
Asistență - Secțiunea de asistență tratează gestionarea tuturor resurselor pentru SM, acoperind necesitatea de a controla toate resursele, inclusiv resursele umane, clădirile și infrastructura, mediul de lucru, resursele de monitorizare și măsurare și cunoștințele organizaționale. Secțiunea include, de asemenea, cerințe privind competența, conștientizarea, comunicarea și controlul informațiilor documentate (documentele și înregistrările necesare proceselor dvs.).
Operare - Cerințele de operare tratează toate aspectele planificării și creării produsului sau serviciului. Această secțiune include cerințe privind planificarea, revizuirea cerințelor produselor, proiectarea, controlul furnizorilor externi, crearea și eliberarea produsului sau serviciului și controlul rezultatelor procesului neconform.
Evaluarea performanței - Această secțiune include cerințele necesare pentru a vă asigura că puteți monitoriza dacă QMS-ul dvs. funcționează bine. Acesta include monitorizarea și măsurarea proceselor, evaluarea satisfacției clienților, audituri interne și revizuirea continuă a managementului QMS.
Îmbunătățire - Această ultimă secțiune include cerințele necesare pentru îmbunătățirea QMS-ului în timp. Aceasta include necesitatea de a evalua neconformitatea proceselor și de a lua măsuri corective pentru procese.
De ce este ISO 9001 o idee bună pentru organizația dvs.?
Avantajele ISO 9001 nu pot fi supraevaluate; companiile mari și mici au utilizat acest standard cu mare efect, descoperind și asigurând economii extraordinare de costuri și eficiență. Iată doar câteva dintre aceste avantaje:
Îmbunătățiți-vă imaginea și credibilitatea - Când clientul va vedea că sunteți certificat de către un organism de certificare recunoscut, va înțelege că ați implementat un sistem axat pe satisfacerea cerințelor și îmbunătățirea clienților. Acest lucru îmbunătățește încrederea lor că vei oferi ceea ce ai promis.
Îmbunătățirea satisfacției clienților - Unul dintre principiile cheie ale ISO 9001 QMS este concentrarea pe îmbunătățirea satisfacției clienților prin identificarea și satisfacerea cerințelor și nevoilor clienților. Prin îmbunătățirea satisfacției, îmbunătățiți afacerile clienților repetate.
Procese complet integrate - Folosind abordarea procesului ISO 9001, nu doar că priviți procesele individuale din organizația dvs., ci și interacțiunile acestor procese. Procedând astfel, puteți găsi mai ușor zone de îmbunătățire și economii de resurse în cadrul organizației dvs.
Utilizați luarea deciziilor bazate pe dovezi - Asigurarea că luați decizii bazate pe dovezi bune este o cheie pentru succesul unui QMS ISO 9001. Prin asigurarea că deciziile dvs. se bazează pe dovezi bune, puteți orienta mai bine resursele către cel mai bun efect pentru a corecta problemele și a vă îmbunătăți eficiența și eficacitatea organizațională.
Creați o cultură de îmbunătățire continuă - Cu îmbunătățirea continuă ca principal rezultat al QMS, puteți obține câștiguri din ce în ce mai mari în economii de timp, bani și alte resurse. Făcând din aceasta cultura companiei dvs., vă puteți concentra forța de muncă pe îmbunătățirea proceselor de care sunt direct responsabili.
Implicați-vă oamenii - Cine este mai bun decât oamenii care lucrează în cadrul unui proces pentru a ajuta la găsirea celor mai bune soluții pentru îmbunătățirea acelui proces? Prin concentrarea forței de muncă pe nu numai gestionarea, dar, de asemenea, îmbunătățirea proceselor, ei vor fi mai implicați în rezultatul organizației.
Care sunt etapele practice pentru a deveni certificat ISO 9001?
Ce este certificarea ISO 9001? Există două tipuri de certificare: certificarea sistemului de management al calității unei companii în conformitate cu cerințele ISO 9001 și certificarea persoanelor fizice pentru a putea audita conform cerințelor ISO 9001. Această secțiune a discutat pașii pentru ca o companie să implementeze un sistem de management al calității ISO 9001 și să îl aibă certificat.
Certificarea IISO 9001 pentru compania dvs. implică implementarea unui QMS bazat pe cerințele ISO 9001, apoi angajarea unui organism de certificare recunoscut care să auditeze și să aprobe QMS-ul dvs. ca respectând cerințele standardului ISO 9001.
Începând cu asistența de management și identificând cerințele clienților pentru QMS, va trebui să începeți să definiți politica dvs. de calitate și obiectivele de calitate, care definesc împreună scopul general și implementarea sistemului de management al calității. Împreună cu acestea, va trebui să creați procesele și procedurile obligatorii și suplimentare necesare organizației dvs. pentru a crea și livra corect produsul sau serviciul. Există șase documente obligatorii care trebuie incluse, iar altele trebuie adăugate pe măsură ce compania le consideră necesare.
Această creare de documente poate fi realizată intern de către compania dvs. sau puteți obține ajutor prin angajarea unui consultant sau achiziționarea de documentație standard.
Odată ce toate procesele și procedurile sunt în vigoare, va trebui să acționați QMS pentru o perioadă de timp. Făcând acest lucru, veți putea colecta înregistrările necesare pentru a parcurge următorii pași: auditul și revizuirea sistemului și obținerea certificatului.
Pași obligatorii pentru finalizarea implementării și obținerea certificării companiei
După terminarea întregii documentații și implementarea acesteia, organizația trebuie să efectueze acești pași pentru a asigura o certificare de succes:
Audit intern - Auditul intern este în vigoare pentru a vă verifica procesele QMS. Scopul este să se asigure că înregistrările sunt pe loc pentru a confirma conformitatea proceselor și pentru a găsi probleme și puncte slabe care altfel ar rămâne ascunse.
Revizuirea managementului - O revizuire formală a conducerii dvs. pentru a evalua faptele relevante despre procesele sistemului de management pentru a lua decizii adecvate și a aloca resurse.
Acțiuni corective - În urma auditului intern și a revizuirii managementului, trebuie să corectați cauza principală a eventualelor probleme identificate și să documentați modul în care acestea au fost rezolvate.
Procesul de certificare a companiei este împărțit în două etape:
Etapa 1 (revizuirea documentației) - Auditorii de la organismul de certificare ales vor verifica dacă documentația dvs. îndeplinește cerințele ISO 9001.
Etapa a doua (auditul principal) - Aici, auditorii organismului de certificare vor verifica dacă activitățile dvs. reale sunt conforme atât cu ISO 9001, cât și cu propria documentație, verificând documentele, înregistrările și practicile companiei.
Ce pregătire și certificare ISO 9001 este disponibilă dacă ești individ?
Este disponibilă instruire în conceptele ISO 9001 și există o serie de opțiuni de cursuri pentru care pot alege persoanele. Doar primele dintre acestea pot conduce la certificare pentru ca individul să poată face audituri pentru un organism de certificare, dar celelalte sunt foarte utile pentru cei care vor folosi aceste abilități în cadrul propriei companii.
Cursul de auditor principal ISO 9001 - Acesta este un curs de formare de patru până la cinci zile, axat pe înțelegerea standardului ISO 9001 QMS și pe care îl poate utiliza pentru sistemele de management de audit conform acestor cerințe. Cursul include un test la sfârșit pentru a verifica cunoștințele și competența și numai cu un curs acreditat, o persoană poate deveni aprobată să auditeze pentru un organism de certificare.
Cursul de auditor intern ISO 9001 - Acesta este în mod obișnuit un curs de două sau trei zile, care se bazează pe cursul principal de auditor de mai sus, dar nu include testul de competență, așa că acest lucru este cel mai util pentru cineva care începe să facă audituri interne în cadrul unui companie.
Cursul de sensibilizare și implementare ISO 9001 - sunt oferite mai multe cursuri care oferă cunoștințe despre ISO 9001 și modul de implementare a acestuia. Acestea pot fi cursuri de o zi sau de două zile și pot include chiar și sesiuni de e-learning online ca metodă de predare a materialului. Aceste cursuri sunt bune pentru cei care au nevoie de o imagine de ansamblu asupra standardului ISO 9001 sau pentru cei care vor fi implicați în implementarea în cadrul unei companii și mulți sunt mai economici decât să investească în cursul de auditor principal pentru cei implicați la acest nivel. 
ISO 9001 - Certificarea calitatii este cel mai cunoscut standard si este folosit pentru sistemele de management al calitatii din toata lumea: peste 1 milion de companii sunt acum certificate inconformitate cu acest standard in majoritatea tarilor lumii. Avand acest certificat, demonstreaza ca activitatile societatii reflecta cerintele minime de calitate, astfel incat clientul final sa poata avea incredere deplina ca serviciile si produsele de pe piata sunt la standardele de calitate la nivel international. ISO 9001 defineste calitatea reala a produsului sau a serviciului dvs. Standardul va ajuta sa obtineti rezultate consecvente si sa imbunatatiti continuu procesul. Acum, in aproape toate licitaliile publice, pentru achizitionarea si alocarea de bunuri importante, este necesara obtinerea de Certificare ISO 9001. Pentru a putea fi obtinuta aceasta certificare ISO 9001, organizatia trebuie sa respecte in primul rand politica de calitate, trebuie sa aiba documentatia procedurilor (proceduri de sistem, manualul calitatii, proceduri operationale etc). Un alt aspect important in reprezinta identificarea si eliminarea neconformitatilor, iar pentru acestea trebuie intocmite sisteme pentru de actiuni preventive si corective. Certificarea managementului calitatii reprezinta procesul de evaluare a standardelor indeplinite de o anumita organizatie. In urma acestei evaluari pozitive de catre un organism de certificare, este obtinut un certificat ISO 9001.

 

Avantaje economice

 

  • Imbuntatirea performantelor produselor / serviciilor
  • Cresterea gradului de satisfacere a clientilor
  • Imbunatatirea perceptiei consumatorilor asupra organizatiei
  • Cresterea productivitatii si eficacitatii
  • Reducerea costului non-calitatii
  • Imbunatatirea comunicarii in organizatie si cresterea satisfactiei personalului
  • Obtinerea de avantaje competitive pe pietele existente
  • Castigarea de noi clienti (structuri guvernamentale, clienti internationali)
  • Castigarea licitatiilor
  • Aprobarea dosarelor ANRE, DSV, DSP

Firmele certificate ISO 9001 au raportat

 

  • Cu 30% mai putine reclamatii de la clienti
  • Imbunatatirea cu 90% a timpului de livrare
  • Reducerea defectelor de fabricatie de la 3% la 0.5%
  • Reducerea ciclului de fabricatie cu 40%
  • Cresterea cu 20% a livrarilor in termen
  • Recunoastere internationala
  • Patrunderea pe piete noi
  • O mai usoara abordare a problemelor procedurale